Tuesday, April 8, 2008

حاكموا الضباط المسئولين عن احداث المحلة

يجب أن يطالب المدافعون عن حقوق الإنسان والمحامون والمعارضة بكل أطيافها و الحركات السياسية وكل من يهمه الأمر
بمحاكمة ضباط الشرطة الذين كانوا في موقع الاشراف على احداث المحلة الكبرى وكل مسئولي الداخلية الذين أصدروا قراراتهم بإطلاق النار و القنابل المسيلة للدموع والغازات السامة التي تسبب في مقتل طفل من أهالي المحلة بالغ من العمر 9 سنوات ومقتل الطفل أحمد على محمود حماد بالغ من العمر 15 سنة بعد اصابته برصاصة في الرأس أدت إلى انفجار عينه اليسرى ومن ثم وفاته وإصابة
أكثر من 100 شخص على الأقل من أهالي المحلة الكبرى ومحاسبة الضباط الذين أشرفوا على تدوير مكن مصنع غزل المحلة في غياب العمال

3 comments:

مقاومة said...

لو حد فاهم ايه اللي بيتبعتلي دة يا جماعة يقولي ارجوكم ومحدش يدوس عليه لانه اعتقد انه فيروس بيجيب شاشة معمول فيها سكانينج بلاش حد يقربله .. الايكون فيه فيروس قاتل .. وشكككككككرا

اوعى تفكر said...

يحاكمواااااااااا مين يا بنى
انت عايش فى مصر ولا فى حته تانيه

اوعى تفكر said...

بصى يا اختى
اولا
انا مكنتش اقصد للدعوه للذل والخنوع
انتى فهمتينى غلط
انا كنت اسخر بس من الواقع
بس واضح ان لم اوفق فى اختيار كلامتى
ثانيا
انا لو كنت راضى
باللى احنا فيه
مكنتش انضميت لجماعه
محظوظه كل يوم يخدوا منها واحد
ربنا يباركلك
ارجو انك تكونى فهمتى وجهة نظرى