Sunday, October 5, 2008

كيف الحال

انا رجعت اشتغل .. تعبت فعلا الايام اللي فاتت ، قاعدة في البيت طول الليل والنهار وعلطول في اوضتي مش بخرج منها تقريبا ، فرص كتير راحت مني وضيعت فترة كان ممكن أكون فيها حد كويس واشتغل في مكان كويس يخليني اكتب اللي نفسي اكتبه بقالي زمن ، أعز الناس اتخلى عني وكتير ناس نسيتني وسط مشاغلها وانشغالها عني وعن الوقوف جمبي في محنتي ، لا أنكر ان دة أثر فية جدا ولو كانت الأدوار اتبدلت وكانوا هم في مكاني مكنتش هابعد عنهم ومكنتش هانساهم مهما كانت مشاغلي
ومش معنى اني مطلبتش حد يقف جمبي يعني خلاص اني قادرة اكمل لوحدي من غير ما يكون فيه حد ياخد بإيدي ويطلعني من اللي كنت فيه ، بس بجد الصديق وقت الضيق
وبجد الفترة اللي فاتت عرفتني ان فيه ناس مكنتش اتخيل انهم يقفوا جمبي وكنت فاكرة اني بالنسبة ليهم مجرد
واحدة يعرفوها وخلاص بس بجد بان معدنهم الأصيل
ما علينا
المهم اني رجعت تاني بقيت كويسة وفعلا اتعلمت كتير الفترة اللي فاتت
فعلا مش هابني أحلام على أشخاص ، أحلامي اللي من زمان حلمت بيها وابتديت احققها
وجزء كبير منها اتحقق
هي الأبقى ، وهي اللي قررت انها تفضل معايا
الحمدلله اني خرجت من وسط الألم دة وبصراحة كان كل يوم بيزيد فيها ، بس الحمدلله خرجت ، صحيح اني تقريبا مش نافعة تاني ومحتاجة عمرة علشان ارجع سارة بتاعة زمان بس خلاص انا المرة دي قررت ارجع ومش محتاجة لحد
بس محتاجة انكم تدعولي اعرف اساعد نفسي
وبجد شكرا لكل اللي وقفوا جمبي واللي اتخلوا عني
مش بعرف ازعل من حد
كل عام وانتم بخير
بمناسبة العيد ولو انها متأخرة حبتين
وبمناسبة ذكرى انتصارات اكتوبر

No comments: