Friday, August 31, 2007

انا افكر اذا انا موجودة

اليومين اللي فاتوا تقريبا كنت واقعة في ستين مصيبة و كالعادة خدت نفسي و هربت بس المرة دي الهروب بعد و طول و تعبني اوووووي رحت الأقصرمن اسبوعين فاتوا و زرت معبد الكرنك و شفت معبد الاقصر و دخلت مقبرة رمسيس التاسع و الخامس و مرمبتاح و كمان مقبرة حبيب قلبي توت عنخ أمون و رحت بقى عند عمتنا حتشبسوت يعني لفيت لف في الحر اللي احنا فيه دة انما ايه ، المهم الرحلة دي اصلا ركبتلها قطر الصعيد قعد في السكة 13 ساعة بالتمام و الكمال و طبعا هاتقولولي خدت كام يوم ، انا بقى جيت في يومها جيت اركب القطر لاقيت اول حجز ان شاء الله 2 سبتمبر المهم قلت علينا و على السوبر جيت ركبت السوبر جيت الساعة 7 بالليل وصلنا عن طريق رأس الرجاء الصالح إلى القاهرة بعون الكريم الساعة 12 الضهر طبعا تخلل الرحلة عطل الأتوبيس 3 مرات يعني كنا بندوب اتوبيس كل ساعتين .. ما علينا .. وصلت الحمدلله القاهرة بسلام و اول يوم في القاهرة بالليل لاقيت واحد صاحبنا بيقولي هتسافري رفح .. أهلاااااا انا كنت مستنية سفرية رفح دي بفارغ الصبر رحت رفح تبع لجنة الاغاثة و الطوارئ التابعة لاتحاد الأطباء العرب ، الرحلة دي أول رحلة اشوف فيها اخر حدود مصر البرية غير اسكندرية طبعا رحنا العريش و رفح المصرية و شفت معبر رفح و قابلت فلسطينيين من العريش و كانت رحلة جامدة جدا .. المهم ، بعدها بيومين اتنين فقط كنت في اسكندرية ، تاني ، مقضياها سفريات ، كنت مخنوقة جدا و انا لما ابقى مخنوقة عمري ماهاقول اني تعبانة اول مخنوقة بالعكس ببقى للناس اللي ملهاش دعوة بأي حاجة خنقاني عادية خالص و بهذر و بلعب و كل حاجة .. المهم طبعا رحت اتمشيت على البحر و قعدت على ستانلي طبعا .. المهم من الاخرانا تعبانة اووووووووووووي لدرجة اني مش قادرة افكر في اي حاجة في الدنيا علشان كدة حاسة اني مش موجودة مع البشر في الدنيا دي ، انا حاسة اني وقعت من أعلى دور في برج القاهرة و مع ذلك مش ميتة بتألم من كل حاجة و المشكلة اني بجد مش قادرة اصرخ بصوت عالي ..
كل حاجة جوايا ومحدش يسألني مالك
المهم ... محدش ياخد في باله .. هنعدي و اهي ماشية


No comments: