Sunday, September 2, 2007

انا افكر اذا انا .. تعباااااانة

ممكن اطلب طلب من الناس اللي كل اللي عليها تفضل تزن على نفوخي

و كمان الناس اللي مش حاسة بية

و طلب كمان من الناس اللي بتضغط علية


انا تعبت
انااااااااااااااا تعبت

محدش له دعوة بتصرفاتي ، على ما أظن انا واحدة عارفة كويس ايه اللي بعمله
اللي بيقوله اني المفروض اغير اسم البلوج علشان
هم شايفين اني مش مقاومة زي ماهم بيقولوا
ملهومش دعوة
انا عارفة خريطة حياتي و دارساها كويس
ياريت بقى محدش يدخل في قراراتي
انا حرة
اشتغل صحافة مشتغلش صحافة
اسافر ، اقعد في بيتنا
اشتغل في اي حاجة
اتخنق من الناس متخنقش منهم
اعمل اللي انا عايزاه .. حياتي

اعتبروا دة الجزء التاي من تدوينة انا افكر اذا انا موجودة
ياريت محدش يزعل من اسلوب كلامي دة
وفي نفس الوقت كل واحد يخليه في نفسه
احب اطمنكم
انا عارفة انا فين و رايحة على فين
وعمري ما هاعمل اللي الناس عايزاه
انا بعمل اللي انا عايزاه
في حياتي ، و في شغلي و في كل حاجة
اللي انا شايفاه صح ، هو دة اللي انا هاعمله
و على ما اعتقد انا كدة مش ضعيفة
كل واحد بيدور على راحته قبل كل شيء


انا بشق طريقي زي ما انا عايزة ان شاء الله امشي في ظلام حالك
ودة ماسموش انهزام بالعكس كوني امشي من مكان و ادور على حياة تانية دة كويس
و تقدروا تعتبروه مقاومة لاني ببدء من جديد
و دة مش عيب
كل واحد بقى يخليه في ذاته علشان انا لساني زي الطين و هازعلكم
و اسفة للإزعاج

10 comments:

Gemyhood said...

مالك بس فى ايه ما طز فى الناس كلها يا بنتى اعملى اللى انتى عايزاه هاتمشى ورى كلام حد مش هاتخلصى

Anonymous said...

الله يسامحك

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ليه بس الشوطة دي
بأى اول زيارة للمدونة تكون كلها زعابيب كده هدي نفسك وشوفي اللي انتي شايفاه صح اكتبيه
واتمنى الزيارة القادمة تكون هادية شوية
وادعوكي لزيارة مدونتي http://miikha.blogspot.com/

من انا said...

طب بس براحه شويه علينا
بشويش
فهمينى ايه اللى حصل لده كله
انا واحد من الناس عارف انك مش ممكن تكونى ضعيفه ولا هتبقى ضعيفه
يعنى مفيش حد هيجبرك ولا هيقدر يجبرك انك تختارى حاجه انتى مش عايزاها
اما بالنسبه
ولا اقولك انتى رفاضه اساسا ان حد يدخل عموما انا عارف انها زعلايه وهتروح لحالها ان شاء الله

Mai_Jeneen said...

أنا مش حاقولك مالك لأني مش شايفة انك كاتبة كلام غريب أصلاً

ماله الكلام ؟؟ فيه ايه ؟؟


انا عارفة المعاملة دي لأني باتعاملها ساعات
و ناس تقعد تقولي انتي غريبة

و شوية حاجات كدة

بس انا بقيت اطنش ... عادي

و باعمل اللي انا شايفاه صح مادام مش حرام

جمعاوى said...

أنا ح أخليينى على جنب

zenzana said...

بالظبط زي ما قالك جيمي
الناس يبقي طززززززززززز
كدا علي طول واللي انتي مش عاجباه تصرفاتك يخبط راسه ف اتخن عمود
ويشرب من اعفن ترعة
بس
انتي مش مطالبة تقدمي تبرير لتصرفاتك ولا انك تشرحي لحد
الناس عمرها ما هتبطل
واللي مش عاجبه اسم البلوج او البلوج نفسه
ياتنيل يقعد ف حتة نشفة ويورينا هيعمل هو ايه يروح يعمل بلوج ويورينا هيبقي مقاوم ازاي؟
كفاية كدا احسن لساني هيطول
سلام يا سكر
دا انتي اجدع من ناس كتير اوي يا بت
يا ريت عندنا كام بت زيك ولا كام دكر يقدر يسد ويعمل اللي انتي بتعمليه.

مقاومة said...

الله يكرمك يا زنزانة .. يسلم لسانك

Anonymous said...

مبدئيا الواثق من تصرفاته ميتعصبش من راى الناس بالطريقة دى .وبعدين انا عوزاكى زى مانتى واثقة من نفسك يا سارة ياحبى تبقى كمان واثقة ان كل واحد ليه رايه من حقه يقوله ومن حقك تعترضى او توافقى ولو وافقتى اشكريه ولو موافقتيش متحسسهوش انك اتهزيتى كدة يا اما تقنعيه برايك يا اما هو هيقنعك برايه

Anonymous said...

مبدئيا الواثق من تصرفاته ميتعصبش من راى الناس بالطريقة دى .وبعدين انا عوزاكى زى مانتى واثقة من نفسك يا سارة ياحبى تبقى كمان واثقة ان كل واحد ليه رايه من حقه يقوله ومن حقك تعترضى او توافقى ولو وافقتى اشكريه ولو موافقتيش متحسسهوش انك اتهزيتى كدة يا اما تقنعيه برايك يا اما هو هيقنعك برايه(هبة حامد(